۱۳۹۱ آذر ۲۴, جمعه

سونامی تعطیلی صنایع کشور


موج تعطیلی صنایع کشور در کشوری که توسعه صنایع از مولفه های اصلی پیشرف و گذار به دموکراسی و آزادی و رفاه عمومی و... است رویدادی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذاشت.

برای این موج برخاسته که برخی تحلیل گران از آن به عنوان سونامی ورشکستگی صنایع کشور یاد می کنند هیچ شکی نیست علل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متعددی دست بدست هم می دهند تا چنین پدیده سونامی را بوجود آورند.

علل:

-ضعف مدیریت
-قلت سرمایه
-تورم
-رقابت داخلی و خارجی
- اشباح سرمایه در برخی از شاخه های اقتصادی
-واردات بی رویه
-عدم حمایت دولتی و حذف یارانه ها و...
-....

به همه این ها به نظر من در یک جمع بست نهایی باید این را اضافه نمود که بطور کلی سیاست نظام در راستای توسعه صنایع به عنوان عامل اصلی تحول اجتماعی و رفاه عمومی و.. نیست.

نباید از یاد برد که رژیم زالوصفت و آخوند صفت جمهوری اسلامی آن اسلام گرایی در منطقه است که پایگاه اجتماعی خود را مدیون توسعه صنایع کشور و توسعه مناسبات اجتماعی حاصله از این توسعه نمی باشد.

در کشورهای در حال توسعه نظر به مشکلات عدیده داخلی و خارجی پایگاه اصلی - اجتماعی نظام باید در حیطه صنایع و اقتصاد مربوط به این صنایع باشد تا از این راه افق ها روشن و گسترده ایی برای توسعه و رشد صنایع کشور ایجاد گردد.

برای این منظور باید آن اهالی که در این حیطه اقتصادی بسیج هستند اعم از کارگران، کارفرمایان، و پرسنل متخصص مشارکت گسترده در امور نظام و حکومت داشته باشند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر