۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه


‌‌٢٢ بهمن امسال تشييع جنازه نظام سرمايه‌داري ليبرال خواهد بود
دولت- همشهري‌آنلاين:
رييس‌جمهور با تأكيد بر اهميت روز 22 بهمن‌ سال جاري تصريح كرد: 22 بهمن امسال تشييع جنازه نظام سرمايه‌داري ليبرال خواهد بود

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان پيش از ظهر امروز - پنج‌شنبه - در ديدار اعضاي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با اشاره به جايگاه دهه فجر در ميان همه مناسبت‌هاي كشور گفت: قطعا در دهه فجر روز 22 بهمن قله است؛ همه كارهايي كه ما انجام مي‌دهيم ارزشمند است، اما روز 22 بهمن چيز ديگري است و اگر سرتاسر سال هم به نام دهه فجر فعاليت‌هايي را انجام دهيم نتيجه‌اش دهه فجر است و لذا نبايد هيچ‌كدام از اين برنامه‌ها روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وي اضافه كرد: از دهه فجر و روز 22 بهمن با تعابير گوناگوني ياد مي‌شود. اما ممكن است اين سوال‌ها در ذهن برخي بيايد كه در 22 بهمن و دهه فجر حضور مردم براساس يك تعهد و عادتي است كه هرساله بايد انجام شود و يا 22 بهمن آيا يك كار تكراري است. اما بايد به اين نكته توجه كرد كه در دهه فجر و 22 بهمن حقيقت ديگري نهفته است كه بايد كشف و دنبال شود.

رييس‌جمهور با يادآوري اين نكته كه هيچ‌كدام از 22 بهمن‌هاي ما در طول 30 سال گذشته و امسال مشابه و هم‌سطح يكديگر نبوده و نيست، خاطرنشان كرد: مأموريت‌هاي اين 22 بهمن‌ها در طول 30 سال گذشته با يكديگر مشابه نبوده است. كدام 22 بهمن مشابه سال قبل بوده است.

وي افزود: انقلاب يك حركت رو به اوج است و در طول اين 31 سال اين‌طور نبوده كه در يك دايره بسته بچرخيم و در يك زمان از يك نقطه معين عبور كنيم، بلكه انقلاب ما مانند يك گروه كوهنوردي است كه به سمت قله بلندي حركت مي‌كند و 22 بهمن‌هاي مكرر ايستگاه‌هاي صعود به قله آرماني انقلاب است.

رييس‌جمهور هركدام از 22 بهمن‌ها را در يك سطح و نسبتي باهدف توصيف كرد و گفت: برخي از 22 بهمن‌ها خود به تنهايي يك قله‌اند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد قله اصلي انقلاب را برهم‌زدن نظم ظالمانه موجود و بر پايه نظمي جديد در عالم عنوان كرد كه اگر آن را از انقلاب بگيريم چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

وي اضافه كرد: اين سوال مطرح است كه چرا 22 بهمن هرسال پرشورتر از سال قبل است و مردم چرا حسي در سطح و افقي ديگر دارند. جواب اينجاست كه انقلاب براي عوض‌كردن وضع موجود آمد؛ برخي خيال مي‌كنند ما انقلاب كرديم و دورهم جمع شديم تا حزب و گروهي تشكيل شود و عده‌اي رييس شوند و پس از آن‌كه مردم خسته شدند، عده‌اي ديگر بر مسند رياست بنشينند. افرادي كه در ركود تفكر بودند فكر مي‌كردند مي‌توانند مردم را با اين مسأله همراه كنند اما مردم و انقلاب رودخانه‌ي عظيمي هستند كه به سمت اقيانوس حركت مي‌كنند و حضور مردم در 22 بهمن هرسال مأموريت جديدي براي رسيدن به قله است.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اين‌كه شايد در سال‌هاي 58، 59 و 60 حضور مردم در روز 22 بهمن براي تثبيت انقلاب بود اما حضور آن‌ها در 22 بهمن امسال تشييع‌ جنازه نظام سرمايه‌داري ليبرال است، خاطرنشان كرد: آن‌ها در سال 58 در جهان حاكم بودند و ما در مظلوميت قرار داشتيم اما الآن به جايي رسيديم كه همه استكبار در هم كوبيده و اعتماد ملت‌ها از آن‌ها سلب شده و اصل و اساس در كارآمدي سياسي و اقتصادي به بن‌بست رسيده و منحني قدرت‌شان رو به افول است و در مقابل آن‌ها ملت ايران به عنوان ملتي عدالت‌خواه، خداخواه و پاك در دنيا معرفي مي‌شود.

احمدي‌نژاد 22 بهمن امسال را نشان‌دهنده راه جديد براي زندگي سعادتمند بشريت دانست و گفت: آن‌ها (استكبار) در طول اين سال‌ها تمام توان‌شان را بسيج كردند تا به مصاف ملت ايران بيايند اما ملت ايران بر همه آن‌ها غلبه كرد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه اظهارات خود با اشاره به برخي مصاحبه‌هايش در سفر اخير خود به كپنهاگ اظهار داشت: من به يكي از اين خبرنگاران گفتم كه سران غرب افرادي نامردند كه شجاعت ندارند. چرا اين حرف‌ها را مي‌زنند كه در ايران حقوق بشر رعايت نمي‌شود؟ سران غرب با همه توان در ماجراهاي اخير به ايران وارد شدند و تمام دشمنان ملت ايران را بسيج كردند اما در برابر انتخاب ملت ايران شكست خوردند، ولي مردانگي آن را ندارند كه اين شكست را بپذيرند. حال به بهانه‌تراشي روي آوردند. بايد شجاعت داشته باشند و كاري كه مي‌خواهند انجام دهند را بگويند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد اضافه كرد: آن‌ها مي‌خواهند به خاورميانه براي تسلط به انرژي، فرهنگ و سياست جهان وارد شوند. همان‌گونه كه امپراطوري انگليس برپايه انرژي مفت خاورميانه بنا شد و اين منطقه چهارراه ارتباط سياسي دنياست كه ما اجازه نمي‌دهيم اين تسلط صورت گيرد.

وي ادامه داد: ما آن‌قدر شجاعت داريم كه اعلام كنيم كه شما مي‌خواهيد به خاورميانه مسلط شويد و ما اين قدرت را داريم كه هرگز نخواهيم گذاشت اين اتفاق روي دهد؛ ملت ايران و ملت‌هاي منطقه اجازه اين كار را به شما نمي‌دهند. ما آن‌قدر شجاعت داريم كه اگر بخواهيم بمب بسازيم مي‌گوييم كه مي‌سازيم و اگر بخواهيم بسازيم اصلا شما را به حساب نمي‌آوريم و از شما نمي‌ترسيم، اما وقتي مي‌گوييم نمي‌سازيم واقعا اين كار را انجام نمي‌دهيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود تأثيرات تفكرات اومانيستي و ليبراليستي در چندصدسال اخير در جهان را كه همراه با بروز جنگ‌ها و اشغال كشورهاي مختلف بوده است ارزيابي كرد و با بيان اين‌كه اين انديشه برده‌داري، استعمار كهنه و نو، جنگ‌ها، خباثت‌ها، ترورها، تروريست‌پروري‌ها، زورگويي‌ها و تحقيرها را توجيه كرده است، گفت: به فضل خداوند در يك نبرد سي‌ساله اين تفكر به پايان راه رسيده است و به همين دليل راهپيمايي 22 بهمن‌ امسال تشييع‌ جنازه انديشه ليبراليستي است. هرسال حضور مردم، تحقق آرمان‌هاي انقلاب است و وقتي سيل ميليوني مردم در خيابان‌ها به حركت درمي‌آيد توطئه‌ها خنثي شده، همدلي‌ها تقويت مي‌شود و اين كار داراي هدفي مرحله‌اي است.

وي اضافه كرد: ملت ايران دهها و صدها برابر قوي‌تر از سال قبل شده است و دنيا خواهد ديد كه امسال مردم در 22 بهمن چه خواهد كرد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين حركت انقلاب اسلامي را از عمق تاريخ و فطرت بشر و دستاورد ملت ايران برشمرد كه همواره ملت ايران جلوتر از مدعيان و سياست‌مداران حركت مي‌كنند.

رييس‌جمهور با يادآوري اين مطلب كه حماسه 9 دي‌ با همه بزرگي و آثارش نشانه اين بود كه مردم از مدعيان كيلومترها جلوترند كه اين داستان و رمز ماندگاري انقلاب است، تاكيد كرد: حضور مردم تجلي قدرت خداست و مردم جريان ماندگار و رودخانه عميق و زلال به سمت اقيانوس هستند.

وي ادامه داد: براي 9 دي زحمات زيادي كشيده شد اما مردم به صحنه آمدند و تنها منتظر يك اشاره بودند كه بگويند كي و كجا آماده باشيد. عده‌اي اين بحث‌ها را مطرح كردند كه جمهوري اسلامي مردم را آورد و يا چند اتوبوس گذاشته بودند و عكس امام (ره) را پاره كردند تا بگويند كار تمام شده است. اما امروز همه آن‌ها به دست‌وپازدن افتاده‌اند.

وي خطاب به برخي سران غرب كه محدوديت‌هايي را در كشورهايشان براي مسلمانان در امر حجاب و ساختن مناره مساجد پديد مي‌آورند، گفت: روسري و مناره نيست كه ايمان مي‌آورد، ايمان است كه روسري، مناره و مسجد مي‌سازد.

وي ادامه داد: كساني كه عكس امام(ره) را پاره مي‌كنيد با عشق توده‌هاي ميليوني مردم چه مي‌كنيد؟ البته بايد اين مسأله را نيز در نظر داشت كه اين رفتارها نشانه كينه‌هاي فروخورده دزدها و غارتگرهاي بين‌المللي است كه انقلاب سد راه خيانت آن‌ها شده است.

وي ادامه داد: پس از اين جريانات دادستان و دانشمندان ما را ترور كردند. اما اين نكته را از ياد برده‌اند كه اين اتفاقات در سطوح بالاتري تجربه شده است. امام(ره) فرمودند بكشيد ما را، ملت ما بيدارتر مي‌شود.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهارات خود با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي‌هاي متعدد گفت: در سفر اخيرم به نيويورك از يك‌سال قبل ستاد درست كرده بودند تا يك راهپيمايي را سازماندهي كنند و اعلام كرده بودند كه هركس بيايد در تور سه‌روزه نيويورك شركت مي‌كند اما جمعا 500 نفر بيشتر نيامد، درحالي‌كه مردم ما براي حضور در صحنه‌هاي انقلاب از همه‌چيزشان هزينه مي‌كنند ولي اين مسأله نيازمند يك برنامه‌ريزي است.

وي ادامه داد: شايد كاري ارزشمندتر از جاروكردن مسير يك ملت نباشد، ملتي كه تاريخ را با همين حضورها مي‌سازد و حضور همين مردم است كه با پيروي راه امام‌(ره) همه معادلات را عوض كرده و مي‌كند.

احمدي‌نژاد ديپلماسي و حرف‌زدن‌هاي مسوولان در كشورهاي مختلف را به خاطر عظمت مردم عنوان كرد كه نتايج حضور مردم علني مي‌شود و ميوه‌هاي آن براي مردم جمع‌آوري مي‌گردد.

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان احمدي‌نژاد مسوولين ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي توضيحات و گزارشاتي در مورد عملكرد اين ستاد ارايه كردند


رييس جامعه مدرسين : حوادث اخير باعث تحکيم نظام اسلامي شد
قم – رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينکه آينده انقلاب اسلامي را روشن مي بينم، گفت: حوادث اخير باعث تحکيم پايه هاي حکومت اسلامي شده و بسياري از چهره ها و دوست و دشمن نيز مشخص شدند.
به گزارش ايرنا، آيت الله " محمدي يزدي" پنحشنبه شب در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين کشور خاطرنشان کرد: فتنه اخير يک خطر بزرگي بود که از کنار ما گذشت ، فتنه گران دنبال از بين بردن حاکميت اسلام و انقلاب بودند، ولي چيزي از طراحان فتنه باقي نمانده است.
رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: طراحان فتنه دنبال اين هستند که چگونه به اصل نظام بپيوندند و نمي دانند که چگونه برگردند که کسي متوجه نشود و قصد دارند اين بازگشت را نيز به نام خود تمام کنند.
يزدي خاطرنشان کرد: اگر همه ما خود را به خدا بسپاريم و قصد و نيت خود را نيز خالص نماييم ، خداوند ما را به طرف حق هدايت خواهد کرد.
وي همچنين در واکنش به سخنان باهنر که از برخي اختلافات گلايه کرده بود، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مشکلات فراواني براي کشور ايجادشده ولي با حضور مردم و قشرهاي مختلف مشکلات برطرف شد.
وي ادامه داد: ما تصور مي کنيم که بعد از حوادث اخير اتحاد بيشتر مي شود و مشکلي براي اصولگرايان پيش نخواهد آمد ، مردم طرفدار نظام بوده و وحدت خود را حفظ خواهند کرد.
رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اين جمله را از آقاي باهنر قبول نمي کنم که نبايد منتظر وحدت باشيم و يا اينکه وحدت جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين بايد چگونه باشد، وحدت در خطوط و مرزهاي اصلي است نه جامعه مدرسين و روحانيت مبارز.
وي در پاسخ آقاي باهنر که گفته بود اين جمله را من نگفته ام گفت: "من مباحثه نمي کنم"
وي خطاب به آقاي باهنر اظهار داشت: شما گفتيد شرايط به گونه اي پيش رفت که نبايد منتظر وحدت باشيم، ولي ما به شما قول مي دهيم که هيچ اختلافي وجود ندارد.
يزدي گفت: اختلافي که کم و بيش احساس مي شود، به خاطرفتنه ايجاد کردند ولي نظام ما عميق و محکم است و رهبري دارد و فراز و نشيب هايي نيز ممکن است وجود داشته باشد ولي شما( خطاب به آقاي باهنر) انتظارنداشته باشيد که هيچ مشکل و دردسري هم نداشته باشيم.
وي افزود: تا زماني که حاکميت اسلام وجود دارد توطئه ها و فتنه ها وجود دارد ولي در طول 30 سال بعد از انقلاب اين فتنه ها همه نقش بر آب شد.
يزدي اظهار داشت: ايمان داريم انقلاب اسلامي از چيزهايي است که باقي خواهد ماند تا به دست حضرت ولي عصر (عج) برسد ولي هر کدام از ما وظايفي داريم که بايد با برنامه ريزي براي آينده مشکلات را حل کنيم.
وي اظهار داشت: امروز دولت، مجلس و قوفه قضائيه نسبت به گذشته قاطع تر، پرکار و قوي تر مي باشند هرچند که به هيچ فرد يا نهادي نمي توان کمال مطلق تعبير کرد ولي خوشحال هستيم که نظام جمهوري اسلامي به چنين پيشرفت هايي دست پيدا کرده است.
يزدي در واکنش به سخنان باهنر در مورد طرح هدفمند کردن يارانه ها گفت: برداشت من اين است که آقاي باهنر خيلي اميدوار به اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها نيست و مي گويند ممکن است به مشکلاتي برخورد کند.
وي خطاب به آقاي باهنر گفت: بنده در مجلس بودم و شما نيز هستيد ولي هر زمان طرحي از طرف دولت به مجلس تقديم و تصويب کرد و شواي نگهبان نيز تاييد کرد بايد همه حمايت کنند که اجرايي شود.
يزدي افزود: بايد براي اجراء کردن طرح همکاري و حمايت کنيم نه اينکه گوشه و کنار بگوييم که طرح چگونه است و به کجا مي رسد و يا مثلا تورم و نقدينگي ايجاد مي کند.
وي ادامه داد: در مجلس هر طرح يا لايحه اي موافق و مخالف دارد و هيچ مصوبه اي به اتفاق آراء راي نگرفت، اختلاف سليقه نيز خوب است ولي بايد همه براي رفع مشکلات تلاش کنند.
وي با اشاره به اينکه طرح هدفمند کردن يارانه ها ممکن است مشکلاتي نيز داشته باشد، گفت: ممکن است برخي از اين طرح ناراضي باشند ولي کشور ما امروز با گذشته از نظر رشد اقتصادي قابل مقايسه نيست.
يزدي تصريح کرد: ما زمان جنگ را فراموش نکرده ايم که جيب هاي ما خالي شده بود و همه با سيلي صورت خود را سرخ مي کرديم و امروز که کشور ما همه چيز دارد بايد شاکر باشيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري يادآورشد: اين مسائل هميشه درکشور ما بوده و هست و اميد است که دولت اين طرح را مانند کارهاي ديگر با موفقيت انجام دهد.
وي اظهار داشت: اگر به موضوعات کلي تر نگاه کنيم و به وظايف خود نيز عمل کنيم خداوند به ما کمک خواهد کرد. ک/2
550/7401