۱۳۹۰ خرداد ۲۶, پنجشنبه

هراس ما از تفرقه


هراس ما از تفرقه است. این هراس از بالادستان حکومتی تا پایین در اعماق جامعه همه ما را در خود فرو برده است. از خود که بیگانه می شویم ندای واعظ روحانی را می شنویم که برای ما و درازای فقدان و نقصان نیروی وحدت ما ندا سر می دهد : بر ریسمان الهی چنگ زنید تا متفرق نشوید.



در این هراس است که تاکنون به جایی نرسیده ایم. به وحدت می اندیشیم و از تفرق هراس داریم اما این اندیشه ها و دلهره ها به اسباب شومی در هر چه بیشتر از خودبیگانگی مان مبدل شده اند. اگر این خودبیگانگی نیست پس چیست که به بهانه های واهی از مواضع خود در می گذریم. در جو سازی ها خود را می بازیم و کوتاه می آییم.



قطار اصلاح طلبی که به سربالایی افتاد ، خاتمی جازد و کروبی از ته واگن مرتب فریاد حرکت به پیش سر داد لاکن یکشبه همه سبز شدند. صداهایی که از ته واگن شنیده میشد گرچه بلند تر بود اما در هیاهوی رنگین ما کم کم از طنین افتاد و ناشنوا گردید.


از این رو بود که در میان حیرت همگان هیولایی را که رهبری از نژاد احمدی فراخوانده بود تا حرکت اصلاح طلبی را در انتهای راه خود خفه کند و از ادامه حرکت بازدارد و از این رو به جان اصلاح طلبان قانون اساسی افتاده بود نتوانست سبز ها را که مسخر از رهبر تازه به میدان رسیده و رنگ سبز خود در خواب غفلت و از خود بیگانگی فروکش کرده بودند بیدار کند و لذا حتی به ذهنشان هم خطور نکرد که این قطاری که به تازگی سوارند قطار اصلاح قانون اساسی کروبی و خاتمی نیست بل که تغییر مسیر داده و قطار سبز دیگر حرکت اصلاح طلبی در حال تلاشی در زیر چکمه های دیکتاتور نیست.


بیچاره کروبی و طبر زدی. و بیچاره تر از همه این ها لاشه گندیده اصلاح طلبان قانون اساسی بود که در زیر چکمه های دیکتاتور از سوی سوگواران سبز پوشیده که مرتب ندای " احرای بدون تنازل قانون اساسی" در "ازای اصلاح قانون اساسی" آن را سر می داندند به گورستان تاریخ بدرقه گردید. و این درست هشدار کروبی از ورود غیر منتظره موسوی در صحنه انتخابات و انحراف آن از مسیر اصلی آن بود که در میان هیجان و احساسات عمومی واقعیت پذیرفت.


در نوار های زیر شما می توانید اسناد موجود از این هشدار ها و خطری را که از آمدن موسوی و به بن بست رسیدن حرکت اصلاحات قانون اساسی ما را تهدید می کند را مشاهد کنید.



1-

چرا به کروبی رای بدیم و نه به میرحسین موسوی

مصاحبه با طبرزدی

http://www.youtube.com/watch?v=cJY8t_Xq4q8&feature=share


2-

اغتشاش طرفداران موسوی در هنگام سخنرانی کروبی


http://www.youtube.com/watch?v=4JNLZQUmKS8&feature=share