۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

چه باید کرد؟



چاره ایران رفتن به پای انتخابات برای تشکیل مجلس شورای ملی ایران است. این مجلس که میراث گرانبهای انقلاب مشروطه می باشد در نظام اداری و سر رشته داری آتی کشور جایگاه بس بالایی  اشغال نموده و به منرله قلب نظام در راس امور واقع  خواهد گردید.

 از این رو شابسته  و بایسته است عزم عموم مردم ایران در راه اجرای این هدف والا   متحدانه  بسیج گردد. برهمگان است که چنین نظام مجلس محوری را برای رهایی ایران از وضعیت وخیم فعلی به عنوان تنها راه و آلترناتیو اراده کنند و در چهارچوب یک قرارد اجتماعی جز این چیز دیگر در راس مطالبات خود قرار ندهند.

بهتر است قوه اجرایی - دولت - نظام از دل مجلس شورای ملی ایران سر برآورد و در برابر قلب نظام مسئول و جوابگو باشد. به منظور اجرای اصل تفکیک قوا قوای قضائیه و علمیه از قوای مقننه و اجرایی تفکیک خواهند گردید.

در نظام مجلس محور جایی برای ارگان های رهبری و هدایت فردی نظیر بیت رهبری و دربار و ارگان  ها مشابه  از موجودیت برخوردار نمی باشند.

بازوهای نظامی و شبه نظامی و امنیتی چنین ارگان هایی به تبع هم وجود نخواهند داشت. در این رابطه سپاه پاسداران باید منحل گردد  و سازمان امنیت فعلی کشور  از بین خواهد رفت و تا ایجاد یک سازمان آگاهی مردمی   تحت نظارت مجلس شورای ملی باید این انحلال به قوه خود باقی بماند.

برای مدون کردن آرایش نظام آتی و گنجاندن این تغییرات و سایر اصلاحات مجلس موسسان قانونی اساسی کشور باید تشکیل گردد.


 برای انتقال قدرت از جمهوری اسلامی به نظام مجلس محور  الزامی هئیت امنایی از اصلحان تشکیل و هدایت کشور تا تشکیل مجلس شورای ملی ایران را به عهده گیرند.

در دوران انتقالی - حاکمیت هیئت اصلحان - اعدام کودکان و نوجوانان زیر 18 سال اکیدا موقوف باید گردد. متهمان سیاسی باید به دادگاه صالحه سپرده شوند . برای این منظور باید تا تشکیل و انتظام دادگاه های مستقل متصوره در قانون اساسی از محاکمه و بازجویی و... متهمان پرهیز شود. علی الخصوص   اعدام های سیاسی تا تصویب مجلس شورای ملی باید متوقف گردند.



به امید بهروزی

فرهاد واکف