۱۳۹۲ اسفند ۲۹, پنجشنبه

نقل از خاطرات و تاملات مصدق - 1







 261 نقل از خاطرات و تاملات  مصدق  - ص



 : درون مایه مطلبی که آقای مصدق می خواهند برسانند بدون هیچ ابهامی  روشن است
بهترین وسیله برای پیشرفت سیاست بیگانگان و به قولی ایشان سیاست خارجی حکومت فردی است چون با یک نفر همه چیز را می توان در میان گذارد اما با یک ملت نه!


من مخالف سلطنت مشروطه نیستم و دشمن قرآن باشم که بخواهم خلاف قانون اساسی عمل کنم و رژیم مملکت را تعییر دهند و من رئیس جمهور شوم...

به عبارت خودمان دارند می فرمایند: سلطنت مشروطه با حکومت فردی مغایرت دارد و سیاست خارجی و یا سیاست بیگانگان نه از راه سلطنت مشروطه و مجلس و.. بل از راه سلطنت مطلقه است که می تواند هر کاری را بکند.

اما اگر این تز درست باشد پس این نظریه باید در مورد ولایت مطلقه فقیه هم درست باشد. سیاست خارجی نه تنها از راه سلطنت مطلقه بل ازراه ولایت مطلقه فقیه بهتر می تواند هر کاری را بکند.

آقای مصدق در کتاب خاطرات و تاملات خود در جاجای این نوشته علت مخالفت خود را با سلطنت مطلقه و به عبارت  کلی تر حکومت فردی از دیده مخالفت با سیاست خارجی یا سیاست بیگانگان به اثبات می رساند

ادامه دارد..



لیبرال دمکراسی کارگری: فیسبوک و اسرار بلوکه کردن عضویت من!

لیبرال دمکراسی کارگری: فیسبوک و اسرار بلوکه کردن عضویت من!: درست از تاریخ چهارشنبه 12.03.04 راس ساعت 18 به وقت اروپا بطور ناگهانی اکانت من فرهاد واکف در فیسبوک بلوکه شد و از آن زمان تاکنون بی نتیجه ب...

فیسبوک و اسرار بلوکه کردن عضویت من!

درست از تاریخ چهارشنبه 12.03.04 راس ساعت 18 به وقت اروپا بطور ناگهانی اکانت من فرهاد واکف در فیسبوک بلوکه شد و از آن زمان تاکنون بی نتیجه برای ورود به فیسبوک مشمول طی کردن مراحل شناسایی و تعیین هویت شدم که کسانی که به درد من دچار شده اند می دانند که چه مراحل مشمئز کننده ایی می باشد.



در سیستم های استبدادی مراجهه به افکار عمومی برای حل گره سیستم استبدادی چون مغایر و متضاد اصل استبداد است، در ازای گشودن گره کور استبداد، به گره های دیگر می افزاید و استبداد را ضمن عصبانیت در نیت پلید خود در اعمال شدیدتر کنترل مسرتر می نماید.

از آنجاییکه سیستم فیسیوک اساسا استبدادی و پلیسی و به این مفهوم آمریکایی است،  به این علت من تاکنون به این قصد نبوده و حال هم نیستم که به منظور گره کور اکانتم در فیسبوک به افکار عمومی مراجهه کنم و این نوشته ام با این هدف تهیه نشده است بل جهت دوستان فیسبوکی ام که چنانچه احیانا این سطور را مطالعه می کنند به علت عدم حضورم در فیسبوک پی برده باشند.

به مظان اتهام نشاندن هویت من و این که من فرهاد واکف نیستم و به این جهت باید دقیقا شناسایی شوم را  به دلایل عدیده بی پایه می دانم.

لازم به توضیح می دانم در لحظاتی که من درگیر ماجرای بلوکه شدن فیسبوک بودم، براوزر من یعنی گوگول کروم طی یک اطلاعیه جداگانه پیامی  دایر به این که ثانیه های پیش جهت کشف پاسپورت و دیگر هویت ها علیه رایانه ام تلاش ناموفقی شده و کروم آن را مسدود کرده است، به من ارسال نمودم که چون کل این ماجرا برایم غیر منتظره بودم بلوکه شدن اکانتم را در فیسبوک در ثانیه های نخست دال بر این نمودم که اکانتم  توسط هکرها غصب شده است و از این رو بلافاصله پاسپورتم را به اکانت مذبور تغییر دادم که بعدها تا به امروز روشن شد که گرچه این صحنه سازی ها به هم بی ارتباط نیستند لاکن ادعای فیسبوک اساسا این نیست بل که به زیر سوال بردن هویت شخصی من است.

باید توجه داشت که من به غیر از اکانتم در فیسبوک دو پایگاه دیگرم در اختیار فیسبوک است

- همین بلاگ که اکنون دوستان می بینند  از دیر باز به نام اصلی هم یعنی فرهاد واکف اکتیو می باشد که من در واقع یکی از بلاگ نویسی ها قدیمی می باشم.

-و این که آدرس ایمیل من  یعنی  در اختیار فیسبوک است و من تا به امروز کماکان پیام از فیسبوک دریافت می کنم که حاوی فعالیتهای دوستانم در فیسبوک می باشد. farhad.vakof@web.de

حال با این وجود راه زیاد دوری نرویم. اساسا ضرورت تعیین هویت و شناسایی این حقیر را باید به چه حمل نمود؟ تماس با فرهاد واکف و شناسایی او کار سختی نیست منظورم برای متصدیان تعیین هویت در فیس بوک می باشد.

البته من امیدم را به این که فیسبوک پس از گذشت مدتی اکانتم را دوباره اکتیو سازد از دست نداده ام و ظاهرا این مسئله روزها طول خواهد کشید و در مواردی هم این بلوکه برای همیشه خواهد بود. بهر حال باید ماند و دید.

به امید پیروزی آزادی و استقلال و دموکراسی در ایران که من اکانتم در فیسبوک  در این خدمت نهاده بودم.

فرهاد واکف
Farhad Vakof