۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

اندر باب حکایات شیخ مبارز و مخالف دولت آقای کروبی


ایشان می‌گویند:

که هنوز عقیده دارد در انتخابات ریاست جمهوری ایران تقلب شده است، اما آقای احمدی نژاد را به دلیل تنفیذ حکمش توسط آیت الله علی خامنه ای، رئیس دولت می شناسد

فکر می‌کنم حق با ایشان است. علت:

رئیس نظام و حاکمیت رئیس دولت را تنفیذ میکنند، و آنکه این نظام و حاکمیت را و رئیس آنرا تایید دارد، به طبع آن رئیس دولت و دولت آنرا باید بپذیرد.

اما صورت مسئله این نیست. چراکه آنچه عیان است چه عاجز به بیان است. مسئله ما در واقع با این نظام و حاکمیت است، حتی نه‌ با رئیس آن. روئسای این نظام می‌‌آیند و میروند، وظایف خود را بد یا خوب انجام خواهند داد، یکی‌ نامش خمینی است و دیگری خامنه‌ای و سومی نمی دانیم شاید موروثی شود یا گروهی، فرقی‌ نمیکند. مهم برای ما مسئله دارها خود نظام است. این نظام است که مسئله ماست. حال این ما کی هستیم بماند و موضوع دیگری است.

دولت و رئیس دولت این نظام حتی صورت مسئله نیست. چراکه دولتها می‌‌آیند و میروند، یکی‌ با نام موسوی، دیگری با نام هاشمی و یا خاتمی، و آن دیگری با نام احمدی نژاد دولت‌های خود را تشکیل میدهند چند صباحی می مانند و بعد محو میشوند. اما این نظام و حاکمیت است که میمانند و با این ماندگاری است که ما مسئله داریم.

پس بیاییم با هم در این روز‌های حساس و سرنوشت ساز در کشور، بار دیگر صورت مسئله را با هم مرور کنیم. مسئله ما حاکمیت و این نظام است یا دولت این نظام؟

از همینجا است که این "ما" دچار انشقاق میگردد. بطور کلی‌ این دستجات در ایران موجودند:

۱-مخالفان نظام

۲-مخالفان رئیس نظام، مخالفان خامنه أی

۳-مخالفان دولت حاضر، مخالفان احمدی نژاد

۴-برای اصلاح نظام

گفته میشود وجه مشترک همه این دستجات مخالفت با دولت احمدی نژاد است. یعنی‌ همه این گروه‌ها گرد هم آمده اند تا احمدی نژاد را از ریاست دولت نظام پایین بکشند و آقای موسوی را به جای آن بنشانند، که با مخالفت رئیس نظام مواجه شده است. در نتیجه این مخالفت دستجات نامبرده یکی‌ پس از دیگری هم اکنون در تلاشند، نان خود را در تنوری که داغ است بپزند.

و بدینسان مخالفان نظام(جمهوری، سلطنت،کمونیستی) مخالفت خود را با نظام آشکارتر میکنند. مخالفان رهبری آقای خامنه أی مشغول پختن نان خود هستند. آقای موسوی رئیس دولت اسبق مشکل را در دولت احمدی نژاد می‌بیند. اصلاح طالبان نا‌ امید از اصلاح نظام به این و آن گروه منقسم شده اند.

اینکه چه پیش خواهد آمد و کدام دسته مهر خود را بر روند اوضاع خواهد کوبید کسی‌ چیزی نمیداند. آنچه که مسلم است، فرایند رویدادها گواه بر رادیکالیزه شدن وضعیت سیاسی کشور میدهد.

به‌ نظر من اما، پیروزی نهایی در ایران از آن جمهوری ایرانی‌ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر