۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

توضیحاتی پیرامون راهکرد برای پایان حاکمیت ملاها در ایران




قبل از هر چیز توجه ها را متوجه این نکته می نمایم این راهکرد عملی نمی شود مگر این که به منزله یک پروژه عملی دستور العمل فعالین کارگری، نمایندگان فعال طبقه متوسط نوین و سخنگویان بورژوازی صنعتی و صاحبان کوچک صنایع قرار گیرد.

این سه دسته از مردم باید به هم نزدیک شوند. باید برای خروج از وضعیت وخیم کنونی برغم همه اختلافات اجتماعی دست بدست هم دهند.

در این راستا باید موانع را برطرف نمود. بایستی طرز فکرهای گذشته که مانع این اتحاد بودند را به کنار گذاشت. مفهوم اتحاد ملی، اتحاد برای ایران مدرن و صنعتی و تولیدگر و سکولار و دموکراتیک که می گویند در هسته اصلی و مرکزی خود همین اتحاد مردمی است.

باید به این که راهکردی وجود ندارد و به این خلاء پایان داد. چرا راهکردی وجود ندارد. شاید خودمان می خواهیم که راهکردی نباشد. بی شک این راهکرد بی نقض نیست. اما مهمتر از آن این راهکرد انجام نمی شود مگر از کارگران صنعتی تا صاحیان کارخانه های کوچک اراده و عزم برای همکاری و اتحاد باهم برای برپایی یک نظم نوین در کشور نمایند.

باید موضوع این اتحاد وسیعا مطرح و برای آن کار و کوشش شود.

باید جو سیاسی و اجتماعی برای این ائتلاف و اتحاد را در فضای ایران دامن زد.


از یک زاویه به آنها که می گویند راهکردی برای خروج از این وضعیت وجود ندارد باید حق داد. چرا که یک نگاه گذرا به موانع سر راه اتحاد و ائتلاف ملی - دموکراتیک مردم ایران نشان می دهد ما تا نیل به اهدافمان باید کار بسیاری و وسیعی انجام دهیم. چرا که کدورت ها انباشته شده در طی سال ها میان مردمی که می توانند و حق دارند قدرت را بدست بگیرند و این برهه تاریخی را پشت سر نهند کم نیستند.


نکته دیگر این در این راهکرد همان گونه می بینید نقطه حرکت احزاب داخل و خارج نیستند بل که مردم و تشکلات مردمی هستند. در این راهکرد باید تشکلات مردم ایجاد و این تشکلات را به منزله پایه های دموکراتیک و جمهوریتی حکومت آتی بهم نزدیک ساخت.



در این راهکرد نه سخن از پادشاهی است و نه جمهوری. بل که سخن از یک محتوای جمهوریتی و مردمی ودموکراتیک می باشد. از این که این مردم و ملت که می گویند از چه طبقاتی تشکیل یافته است و چرا این مردم باید باهم متحد و مئتلف شوند


در پایان پیش نویس قانون اساسی پیشنهادی من است. این پیشنهاد از این رو بود تا ذهنیت  ها برای رفتن بسوی تنظیم یک پیمان و یک منشور متحده و مردمی فراهم گردد.  این پیشنهاد از این رو بود تا ذهنیت های  غیر فعال که مدام نق می زنند که راهکردی نیست را فعال نمود و نشان داد که می توان راهکردی ساخت اگر بخواهیم...




فرهاد واکف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر