۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه


رييس جامعه مدرسين : حوادث اخير باعث تحکيم نظام اسلامي شد
قم – رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينکه آينده انقلاب اسلامي را روشن مي بينم، گفت: حوادث اخير باعث تحکيم پايه هاي حکومت اسلامي شده و بسياري از چهره ها و دوست و دشمن نيز مشخص شدند.
به گزارش ايرنا، آيت الله " محمدي يزدي" پنحشنبه شب در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين کشور خاطرنشان کرد: فتنه اخير يک خطر بزرگي بود که از کنار ما گذشت ، فتنه گران دنبال از بين بردن حاکميت اسلام و انقلاب بودند، ولي چيزي از طراحان فتنه باقي نمانده است.
رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: طراحان فتنه دنبال اين هستند که چگونه به اصل نظام بپيوندند و نمي دانند که چگونه برگردند که کسي متوجه نشود و قصد دارند اين بازگشت را نيز به نام خود تمام کنند.
يزدي خاطرنشان کرد: اگر همه ما خود را به خدا بسپاريم و قصد و نيت خود را نيز خالص نماييم ، خداوند ما را به طرف حق هدايت خواهد کرد.
وي همچنين در واکنش به سخنان باهنر که از برخي اختلافات گلايه کرده بود، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مشکلات فراواني براي کشور ايجادشده ولي با حضور مردم و قشرهاي مختلف مشکلات برطرف شد.
وي ادامه داد: ما تصور مي کنيم که بعد از حوادث اخير اتحاد بيشتر مي شود و مشکلي براي اصولگرايان پيش نخواهد آمد ، مردم طرفدار نظام بوده و وحدت خود را حفظ خواهند کرد.
رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اين جمله را از آقاي باهنر قبول نمي کنم که نبايد منتظر وحدت باشيم و يا اينکه وحدت جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين بايد چگونه باشد، وحدت در خطوط و مرزهاي اصلي است نه جامعه مدرسين و روحانيت مبارز.
وي در پاسخ آقاي باهنر که گفته بود اين جمله را من نگفته ام گفت: "من مباحثه نمي کنم"
وي خطاب به آقاي باهنر اظهار داشت: شما گفتيد شرايط به گونه اي پيش رفت که نبايد منتظر وحدت باشيم، ولي ما به شما قول مي دهيم که هيچ اختلافي وجود ندارد.
يزدي گفت: اختلافي که کم و بيش احساس مي شود، به خاطرفتنه ايجاد کردند ولي نظام ما عميق و محکم است و رهبري دارد و فراز و نشيب هايي نيز ممکن است وجود داشته باشد ولي شما( خطاب به آقاي باهنر) انتظارنداشته باشيد که هيچ مشکل و دردسري هم نداشته باشيم.
وي افزود: تا زماني که حاکميت اسلام وجود دارد توطئه ها و فتنه ها وجود دارد ولي در طول 30 سال بعد از انقلاب اين فتنه ها همه نقش بر آب شد.
يزدي اظهار داشت: ايمان داريم انقلاب اسلامي از چيزهايي است که باقي خواهد ماند تا به دست حضرت ولي عصر (عج) برسد ولي هر کدام از ما وظايفي داريم که بايد با برنامه ريزي براي آينده مشکلات را حل کنيم.
وي اظهار داشت: امروز دولت، مجلس و قوفه قضائيه نسبت به گذشته قاطع تر، پرکار و قوي تر مي باشند هرچند که به هيچ فرد يا نهادي نمي توان کمال مطلق تعبير کرد ولي خوشحال هستيم که نظام جمهوري اسلامي به چنين پيشرفت هايي دست پيدا کرده است.
يزدي در واکنش به سخنان باهنر در مورد طرح هدفمند کردن يارانه ها گفت: برداشت من اين است که آقاي باهنر خيلي اميدوار به اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها نيست و مي گويند ممکن است به مشکلاتي برخورد کند.
وي خطاب به آقاي باهنر گفت: بنده در مجلس بودم و شما نيز هستيد ولي هر زمان طرحي از طرف دولت به مجلس تقديم و تصويب کرد و شواي نگهبان نيز تاييد کرد بايد همه حمايت کنند که اجرايي شود.
يزدي افزود: بايد براي اجراء کردن طرح همکاري و حمايت کنيم نه اينکه گوشه و کنار بگوييم که طرح چگونه است و به کجا مي رسد و يا مثلا تورم و نقدينگي ايجاد مي کند.
وي ادامه داد: در مجلس هر طرح يا لايحه اي موافق و مخالف دارد و هيچ مصوبه اي به اتفاق آراء راي نگرفت، اختلاف سليقه نيز خوب است ولي بايد همه براي رفع مشکلات تلاش کنند.
وي با اشاره به اينکه طرح هدفمند کردن يارانه ها ممکن است مشکلاتي نيز داشته باشد، گفت: ممکن است برخي از اين طرح ناراضي باشند ولي کشور ما امروز با گذشته از نظر رشد اقتصادي قابل مقايسه نيست.
يزدي تصريح کرد: ما زمان جنگ را فراموش نکرده ايم که جيب هاي ما خالي شده بود و همه با سيلي صورت خود را سرخ مي کرديم و امروز که کشور ما همه چيز دارد بايد شاکر باشيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري يادآورشد: اين مسائل هميشه درکشور ما بوده و هست و اميد است که دولت اين طرح را مانند کارهاي ديگر با موفقيت انجام دهد.
وي اظهار داشت: اگر به موضوعات کلي تر نگاه کنيم و به وظايف خود نيز عمل کنيم خداوند به ما کمک خواهد کرد. ک/2
550/7401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر